
Coston logo on piirretty ensimmäisen kerran nuuskalla Turkulaisen putkan seinään vuonna 2006. Kyseessä oli firman ensimmäisten pikkujoulujen jatkot. Nyt kuusi vuotta myöhemmin Coston hattuja myydään ympäri maailmaa ja merkki tunnetaan omaperäisestä rennosta tyylistä, ekologisuudesta ja korkeasta laadusta.
Se on brändi josta ei oikein voi olla pitämättä.
Costo syntyi kaveriporukan halusta työllistää itse itsensä ja luoda jotain uutta hukkamateriaaleja hyödyntämällä. Merkki pyöräytettiin käyntiin mikroskooppisella pääomalla ja se on kasvanut suureksi brändiksi ilman ulkopuolista rahoitusta. Merkin omistajat ovat pysyneet uskollisena filosofialleen tehdä uniikkia designia kestävällä tavalla. He etsivät jatkuvasti laadukkaita hukka materiaaleja eri teollisuuden aloilta joita hyödyntää tuotteissaan. Sen vuoksi suurin osa Coston tuotteista on ”limited edition” malleja. Eli tiettyä materiaalia on aina vain rajallinen määrä. Mikään materiaalin palanen ei tunnu olevan liian vähän heille, koska he haluavat hyödyntää aivan kaiken. Esimerkiksi Coston erinomaiset nahkaiset korttikotelot syntyivät siitä kun mietittiin miten hyödyntää pieniä nahan hukkapaloja.
Kombai on Coston tunnetuin hattumalli. Hattujen tavaramerkki on värikäs tupsu, jonka voi irroittaa tai vaihtaa toisen väriseen. Juuri Kombai mallista löytyy meiltäkin parhaat valikoimat. Meidän Facebookista voi tsekkailla lisää meidän valikoimaa (ihan kaikista ei ole kuvia)!
Kun koko homma perustuu hyviin arvoihin niin on sanomattakin selvää että merkin kanssa on helvetin siistiä tehdä yhteistyötä. Hommat vaan toimii.
Mentaliteetistä kertoo myös se että merkki viittaa kintaalla tarkkojen kohderyhmien määrittämisille ja voimassa olevien trendien seuraamiselle. Heidän tuotteensa ovat kaikille. Piste.
Nyt Coston jätkät olivat kehittäneet viimesen päälle uuden telineen tuotteilleen. Kuten aina, he tuppaavat tekemään asiat oikein. Teline on tuotettu paikallisesti ja suunniteltu niin että materiaalihukkaa ei synny juuri lainkaan.

Työharjoittelijamme raaka-arska väläyttelee koboltin kovaa ammattitaitoaan rakentamalla uuden Costo telineen täyteen iskuun. Päässä tottakai Coston Wipi merinovilla beanie!
Jos ette vielä päässeet fiilikseen kiinni, niin suosittelen verrattain voimakkaasti käymään Coston Facebook sivuilla tsekkaamaassa kohtuu eeppisen ”Around the world” kuvakansion. Ei muuta.
Maistiaisia ja alimpana linkki.
Eipä nyt mitään erityistä muuta kuin että hankkikaa hyvät ihmiset omat Costot päätä suojaamaan ankaralta talvelta.
Kommentoi postausta